ANASAYFA
KURUMSAL
HABERLER
DUYURULAR
ETİK KURULU
BİLGİ EDİNME
BAŞVURU FORMLARI
GALERİ
İLETİŞİM
Haberler
TAPDK SATIŞ BELGELERİ SÜRE UZATIMI VE YENİ BELGE İŞLEMLERİ BAŞLADI
TAPDK SATIŞ BELGELERİ SÜRE UZATIMI VE YENİ BELGE İŞLEMLERİ BAŞLADITütün mamulleri ve alkollü içki satıcılarına verilen satış belgeleri düzenleme işlemleri başladı. Yeni bir düzenleme ile bu yenileme işlemleri daha kolay hale getirildi. 2003 yılından bugüne kadar tütün mamulü ve alkollü içki satıcılarına verilen “satış belgesi” düzenleme işlemleri, Tekel Pazarlama ve Dağıtım Başmüdürlüğü tarafından 38 noktada yerine getirilmekte idi. 2008 yılında çıkan 5752 sayılı kanun ile “kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarıyla protokoller yapılabileceği” öngörülmüştür. Bu çerçevede Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu (TAPDK) ve Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu arasında bir işbirliği protokolü imzalanmıştır. Protokol uyarınca TAPDK'nın öngördüğü kriterlere uyan esnaf ve sanatkar teşkilatlarına satış belgesi vermeye ve düzenlemeye Konfederasyonumuzca yetki verilmiş ve protokol imzalanmıştır.Edirne İlimizde söz konusu belgelerin düzenlenmesinde görevlendirilen odamız “Edirne Bakkallar ve Tekel Bayileri Esnaf Odası” dır. Edirne İlimizde faaliyet gösteren ve yeni ruhsat alacak tüm esnafımızın işlemleri sadece Edirne Bakkallar ve Tekel Bayileri Esnaf Odasında yapılacaktır. Bu çerçevede İlimize bağlı tüm ilçelerimizde (Lalapaşa, Süleoğlu, Havsa, Uzunköprü, Meriç, Keşan, İpsala, Enez) ve Kırcasalih Beldemizde faaliyet gösteren esnaflarımız eğer “ilk defa TAPDK satış belgesi alacaklar” ise Edirne Bakkallar ve Tekel Bayileri Esnaf Odasına başvurmaları gerekmektedir. Edirne Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği olarak Birliğimize bağlı ilgili esnaf odalarımıza genelge ile yapılacaklar bildirilmiş olup, bilgi edinmek isteyen esnaflarımız odalarına başvurabilirler.TAPDK ile ilgili işlemler şu şekilde yapılacaktır;A)İlk defa belge alacak esnafların(yeni kayıt olan esnaflar) izleyeceği yol; 1.Kayıtlı oldukları esnaf odasına başvuracaklar ve oda kayıt belgesi alacaklar 2.İlgili yönetmelikçe belirlenen şartları sağlan üyeler, yine ilgili yönetmelikte belirlenen ve kayıtlı oldukları odadan alacakları listede belirtilen belgeleri hazırlayarakcaklar. (Kayıtlı oldukları Odadan üye belgesi yönetmelikte de belirtildiği üzere mutlaka alınacak.) 3.Gerekli belgeleri temin eden esnaf Edirne Bakkallar ve Tekel Bayileri Esnaf Odasına şahsen başvuracak. 4.Açık içki satışı yapacak esnafın bağlı olduğu mülki amirlikten açık içki satış iznini getirmeleri gerekmektedir.*** Yukarıdaki işlemler yapılırken kayıtlı oldukları odalara kesinlikle aidat borçları olmaması gerekmektedir. Aidat borcu olan üyelere belge düzenlenmesi 5362 Sayılı Kanuna göre yasaktır. Eğer aidat borcu yoksa bu üyelerimiz odalara sadece üye kayıt belgesi ücreti(İl merkezinde kayıtlı üyelerden 13 TL, İlçelerde kayıtlı üyelerden 7 TL) ödeyeceklerdir. B)Satış belgesi olan ve süre uzatacak esnafın izleyeceği yol. 1.Daha öncede TAPDK satış belgesi olan esnafımıza TAPDK tarafından belgesi olan esnaflara bir bilgilendirme mektubu gönderilecektir. 2.Satış belgesi olan esnafımız bağlı bulunduğu odadan üye belgesi alacak. (Belge almaya gelen esnafımıza oda genel sekreterlerimiz yardımcı olacaklar, sanayi bakanlığı tarafından esnaf veri tabanı sitesinde belirlenen üye belgesi ücreti ve aidat borcu dışında bir işlem parası kesinlikle alınmayacaktır) 3.TAPDK tarafından gönderilen mektuplarda yer alan TAPDK'nın Ziraat Bankasındaki hesabına süre uzatım bedeli yatırılacak ve üyelere gönderilen süre uzatım formuna oda kayıt belgesi eklenerek TAPDK'nın adresine posta yolu ile gönderilecektir. 4.Süre uzatacak esafımızın başka bir işlem yapmasına gerek yoktur. Ancak Ziraat Bankasına para yatırılırken TAPDK'nın süre uzatım ekranının kullanılması gerektiği konusunda memurun mutlaka uyarılması gerekmektedir. Yatacak paralar kesinlike havale yada EFT ile GÖNDERİLMEMELİDİR. *** Süre uzatımı yapacak esnafımız tüm işlemlerini şahsen yapacaklardır. Yukarıdaki işlemler yapılırken kayıtlı oldukları odalara kesinlikle aidat borçları olmaması gerekmektedir. Aidat borcu olan üyelere belge düzenlenmesi 5362 Sayılı Kanuna göre yasaktır. Eğer aidat borcu yoksa bu üyelerimiz odalara sadece üye kayıt belgesi ücreti(İl merkezinde kayıtlı üyelerden 13 TL, İlçelerde kayıtlı üyelerden 7 TL) ödeyeceklerdir.Edirne Esnaf ve Sanatkarları Odaları Birliği Başkanı Emin İNAĞ “ Birliğimize bağlı tüm odalarımıza gerekli açıklamaları, evrak örneklerini içeren genelgemizi yolladık. Esnaflarımız yapacakları işlemlerden önce mutlaka odalarına başvursunlar ve yukarıdaki açıklamalar uyarınca işlemlerini biran önce yerine getirsinler. Bir sorunla karşılaşan esnaflarımız istedikleri zaman Birliğimize ulaşabilirler. İlgili işlemlerin sağlıklı yürütülmesi için özellikle ilk defa belge alacak esnafımızdan rica tüm belgelerini eksiz tamamlayarak Edirne Bakkallar ve Tekel Bayileri Esnaf odasına şahsen başvursunlar. Süre uzatımı yapacak esnaflarımızda kayıtlı oldukları odalardan gerekli bilgiyi alabileceklerdir.” Dedi.
Tütün mamulleri ve alkollü içki satıcılarına verilen satış belgeleri düzenleme işlemleri başladı. Yeni bir düzenleme ile bu yenileme işlemleri daha kolay hale getirildi. 2003 yılından bugüne kadar tütün mamulü ve alkollü içki satıcılarına verilen “satış belgesi” düzenleme işlemleri, Tekel Pazarlama ve Dağıtım Başmüdürlüğü tarafından 38 noktada yerine getirilmekte idi. 2008 yılında çıkan 5752 sayılı kanun ile “kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşlarıyla protokoller yapılabileceği” öngörülmüştür.
Bu çerçevede Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu (TAPDK) ve Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu arasında bir işbirliği protokolü imzalanmıştır. Protokol uyarınca TAPDK'nın öngördüğü kriterlere uyan esnaf ve sanatkar teşkilatlarına satış belgesi vermeye ve düzenlemeye Konfederasyonumuzca yetki verilmiş ve protokol imzalanmıştır.
Edirne İlimizde söz konusu belgelerin düzenlenmesinde görevlendirilen odamız “Edirne Bakkallar ve Tekel Bayileri Esnaf Odası” dır. Edirne İlimizde faaliyet gösteren ve yeni ruhsat alacak tüm esnafımızın işlemleri sadece Edirne Bakkallar ve Tekel Bayileri Esnaf Odasında yapılacaktır. Bu çerçevede İlimize bağlı tüm ilçelerimizde (Lalapaşa, Süleoğlu, Havsa, Uzunköprü, Meriç, Keşan, İpsala, Enez) ve Kırcasalih Beldemizde faaliyet gösteren esnaflarımız eğer “ilk defa TAPDK satış belgesi alacaklar” ise Edirne Bakkallar ve Tekel Bayileri Esnaf Odasına başvurmaları gerekmektedir. Edirne Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği olarak Birliğimize bağlı ilgili esnaf odalarımıza genelge ile yapılacaklar bildirilmiş olup, bilgi edinmek isteyen esnaflarımız odalarına başvurabilirler.
TAPDK ile ilgili işlemler şu şekilde yapılacaktır;
A)İlk defa belge alacak esnafların(yeni kayıt olan esnaflar) izleyeceği yol;
1.Kayıtlı oldukları esnaf odasına başvuracaklar ve oda kayıt belgesi alacaklar
2.İlgili yönetmelikçe belirlenen şartları sağlan üyeler, yine ilgili yönetmelikte belirlenen ve kayıtlı oldukları odadan alacakları listede belirtilen belgeleri hazırlayarakcaklar. (Kayıtlı oldukları Odadan üye belgesi yönetmelikte de belirtildiği üzere mutlaka alınacak.)
3.Gerekli belgeleri temin eden esnaf Edirne Bakkallar ve Tekel Bayileri Esnaf Odasına şahsen başvuracak.
4.Açık içki satışı yapacak esnafın bağlı olduğu mülki amirlikten açık içki satış iznini getirmeleri gerekmektedir.
*** Yukarıdaki işlemler yapılırken kayıtlı oldukları odalara kesinlikle aidat borçları olmaması gerekmektedir. Aidat borcu olan üyelere belge düzenlenmesi 5362 Sayılı Kanuna göre yasaktır. Eğer aidat borcu yoksa bu üyelerimiz odalara sadece üye kayıt belgesi ücreti(İl merkezinde kayıtlı üyelerden 13 TL, İlçelerde kayıtlı üyelerden 7 TL) ödeyeceklerdir.
B)Satış belgesi olan ve süre uzatacak esnafın izleyeceği yol.
1.Daha öncede TAPDK satış belgesi olan esnafımıza TAPDK tarafından belgesi olan esnaflara bir bilgilendirme mektubu gönderilecektir.
2.Satış belgesi olan esnafımız bağlı bulunduğu odadan üye belgesi alacak. (Belge almaya gelen esnafımıza oda genel sekreterlerimiz yardımcı olacaklar, sanayi bakanlığı tarafından esnaf veri tabanı sitesinde belirlenen üye belgesi ücreti ve aidat borcu dışında bir işlem parası kesinlikle alınmayacaktır)
3.TAPDK tarafından gönderilen mektuplarda yer alan TAPDK'nın Ziraat Bankasındaki hesabına süre uzatım bedeli yatırılacak ve üyelere gönderilen süre uzatım formuna oda kayıt belgesi eklenerek TAPDK'nın adresine posta yolu ile gönderilecektir.
4.Süre uzatacak esafımızın başka bir işlem yapmasına gerek yoktur. Ancak Ziraat Bankasına para yatırılırken TAPDK'nın süre uzatım ekranının kullanılması gerektiği konusunda memurun mutlaka uyarılması gerekmektedir. Yatacak paralar kesinlike havale yada EFT ile GÖNDERİLMEMELİDİR.
*** Süre uzatımı yapacak esnafımız tüm işlemlerini şahsen yapacaklardır. Yukarıdaki işlemler yapılırken kayıtlı oldukları odalara kesinlikle aidat borçları olmaması gerekmektedir. Aidat borcu olan üyelere belge düzenlenmesi 5362 Sayılı Kanuna göre yasaktır. Eğer aidat borcu yoksa bu üyelerimiz odalara sadece üye kayıt belgesi ücreti(İl merkezinde kayıtlı üyelerden 13 TL, İlçelerde kayıtlı üyelerden 7 TL) ödeyeceklerdir.
Edirne Esnaf ve Sanatkarları Odaları Birliği Başkanı Emin İNAĞ “ Birliğimize bağlı tüm odalarımıza gerekli açıklamaları, evrak örneklerini içeren genelgemizi yolladık. Esnaflarımız yapacakları işlemlerden önce mutlaka odalarına başvursunlar ve yukarıdaki açıklamalar uyarınca işlemlerini biran önce yerine getirsinler. Bir sorunla karşılaşan esnaflarımız istedikleri zaman Birliğimize ulaşabilirler. İlgili işlemlerin sağlıklı yürütülmesi için özellikle ilk defa belge alacak esnafımızdan rica tüm belgelerini eksiz tamamlayarak Edirne Bakkallar ve Tekel Bayileri Esnaf odasına şahsen başvursunlar. Süre uzatımı yapacak esnaflarımızda kayıtlı oldukları odalardan gerekli bilgiyi alabileceklerdir.” Dedi.
İÇERİKLE İLGİLİ FOTOĞRAFLAR